• 01_2023_1.jpg
  • 02_2023_2.jpg
  • 03_2023_3.jpg
  • 04_2023_4.jpg
  • 05_2023_5.jpg
  • 06_2023_6.jpg
  • 07_2023_7.jpg
  • 08_2017_1.jpg
  • 09_2016_1.jpg
  • 10_2016_2.jpg
  • 11_2016_3.jpg
  • 12_2016_4.jpg
  • 13_2016_5.jpg
  • 14_2016_6.jpg
  • 15_2016_7.jpg

IPS Teofan
Mitropolit al Moldovei
Arhiepiscop al Iașilor

PF Daniel
Patriarhul României
Ctitor al Seminarului

Învățământ liceal

Învățământul preșcolar

În perioada 15-22 martie 2025, 11 elevi de la Liceul Teologic Ortodox ,,Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena”,  Piatra Neamţ, însoţiţi de prof. Antal-Nanu Oana-Maria, pr.prof. Cojan Dan-Ovidiu, prof. Nistor Iris-Alexandra şi prof.Zaharia Ramona-Ionela, au participat Fundación Patronato Avemariano în Granada, Spania, la diverse activităţi desfăşurate în cadrul programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 1 – Educaţia şcolară(SCH)mobilitatea persoanelor în scopul învăţării, derulat prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.

Pe parcursul săptămânii, elevii au fost implicaţi în diverse activităţi educative şi culturale.

În prima parte a zilelor, elevii însoţiţi de cei 4 profesori au participat la ore de biologie, educaţie fizică, robotică, muzică, oratorie. Alături de elevii spanioli, au format echipe şi au lucrat la proiecte interculturale în cadrul cărora fiecare grup a trebuit să îşi prezinte ţara şi oraşul din care provine. La finalul activităţii, elevii au răspuns la un quizz. Ora de muzică a fost una dintre cele mai captivante experienţe: elevii au luat parte la o oră interactivă desfăşurată sub forma unui concurs, între elevii celor două ţări. La biologie am avut parte de o abordare modernă a acestei discipline. Ora s-a desfăşurat într-un mod practic, punându-se accent pe experimente şi observaţii directe.

Elevii au mers în grădina şcolii special amenajată pentru a planta diverse plante dar şi pentru a vedea evoluţia celor deja existente. La orele de robotică, elevii români şi cei spanioli au creat împreună jocuri pe calculator, dezvoltându-şi gândirea logică şi creativitatea. Ora de educaţie fizică s-a desfăşurat într-un cadru dinamic şi interactiv: elevii din ambele ţări au format echipe care au jucat atât hochei cât şi fotbal.

Pe lângă activităţile care au avut loc la şcoală, elevii noştri au participat alături de formatorii de la Erasmus Mobility la o oră de limba spaniolă unde au învăţat câteva noţiuni de bază în această limbă. O altă activitate  a constat în participarea la  un City Game, unde, împărţiţi în două echipe, elevii au colaborat în vederea rezolvării unor sarcini. Într-o altă zi, împreună cu ghidul nostru, Maria, am făcut un tur al oraşului, vizitând cele mai importante atracţii – Catedrala din Granada şi Cartierul Albaicin.

Toți participanții au primit certificate de participare din partea reprezentantului partenerului Erasmus.

Astfel, prin intermediul acestui program, elevii au avut oportunitatea de a descoperi noi metode de predare, de a interacţiona cu elevii şi profesorii străini şi de a experimenta un mediu educaţional diferit. Pentru elevii noştri, această mobilitate a reprezentat atât o ocazie de învăţare cât şi o aventură culturală şi socială, aceştia dezvoltând abilităţi precum adaptabilitatea, gândirea critică şi colaborarea internaţională.